Myšlenka vzniku nového moravského komorního souboru byla poprvé vyslovena 7. července 2018 ve vídeňské katedrále Sv. Štěpána, kde houslista Pavel Wallinger a violoncellista Martin Švajda účinkovali s Czech Virtuosi a City of Birmingham Choir při provedení Válečného rekviem Benjamina Brittena. Jejich následnou nabídku postu klavíristky přijala Renata Lichnovská.
V triu se tak potkaly výrazné, umělecky vyzrálé osobnosti disponující bohatými koncertními zkušenostmi ze zahraničních i domácích pódií a nahrávacích studií. Tři instrumentalisté, které spojuje potěšení ze společného muzicírování a pocit čisté radosti ze svobodné tvorby.
Svým názvem se soubor přihlásil k odkazu výjimečné osobnosti prof. Františka Kudláčka – houslisty, koncertního mistra, primária Moravského kvarteta a významného pedagoga a rektora Janáčkovy akademie múzických umění. Umělce, který dle dobové kritiky: „Vynikal robustním, ale čistým tónem, vzorným vedením pravé ruky, mistrným pochopením slohovým i výrazovým a jehož umění bylo neseno žárem i vzletem…“.
Vítězslav Novák – Klavírní trio d moll op.27 „Quasi una Ballata“
(1870—1949)
Bohuslav Martinů – Bergerettes H.275
(1890—1959)
— přestávka —
Johannes Brahms – Klavírní trio H dur op.8
(1833—1897)
Josef Suk – Klavírní trio c moll op.2
(1874—1935)
Petr Eben – Klavírní trio (1986)
(1929—2007)
— přestávka —
Edouard Lalo – Klavírní trio a moll op.26 č.3
(1823—1892)
František Vincenc Kramář – Klavírní trio F dur op.84
(1759—1831)
Bohuslav Martinů – Klavírní trio C dur č.3
(1890—1959)
— přestávka —
Antonín Dvořák – Klavírní trio d moll op.90 „Dumky“
(1841—1904)
Jan Ladislav Dusík – Klavírní kvintet f moll op.41
(1760—1812)
Franz Schubert – Klavírní kvintet A dur op.114 „Pstruh“
(1797—1828)
Petr Pšenica – viola j.h., Michal Pokorný – kontrabas j.h.
Pavel Wallinger vystudoval Konzervatoř Brno a JAMU, získal významná soutěžní ocenění, zůčastnil se kurzů v Německu a Rakousku a působil v mládežnickém orchestru G. Mahlera pod vedením Claudia Abbada.
V roce 1986 založil Wallingerovo kvarteto, které po řadě mezinárodních ocenění s velkým ohlasem koncertovalo přes 30 let na stovkách vystoupení v Evropě, Americe a Africe.
Jako sólista se Pavel Wallinger představil s významnými českými orchestry - Filharmonie Brno, Moravská filharmonie Olomouc, Filharmonie Hradec Králové, Filharmonie Zlín, Musici Boemi.
V roce 1992 se stal koncertním mistrem Filharmonie Brno, s níž účinkoval v největších světových metropolích, natáčel pro rozhlasové a televizní společnosti, velká hudební vydavatelství a spolupracoval s proslulými dirigenty - Sir Charles Mackkeras, Christoph Campestrini, Aldo Ceccato, Enoch zu Guttenberg, Jiří Bělohlávek, Vladimír Válek, Petr Altrichter, Tomáš Hanus, Jakub Hrůša a další.
Od roku 2006 je také pedagogem JAMU v Brně.
Martin Švajda, absolvent kroměřížské konzervatoře a JAMU. Na akademii se zapojil do koncertního života, získal cenu Českého hudebního fondu, uskutečnil první nahrávky pro Český Rozhlas Brno a jako sólista vystoupil ve Španělsku, Francii a Německu.
V roce 1990, po turné ve Švédsku, přijal nabídku Kvarteta města Brna k trvalé spolupráci a o tři roky později se stal sólocellistou Komorního orchestru Bohuslava Martinů. S oběma soubory uskutečnil do roku 2017 stovky koncertů mj. na festivalech v Itálii, Rakousku, Francii, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku, Německu, Slovensku, USA či Anglii a desítky snímků pro ČRo, ORF, vydavatelství EDIT či rakouský ARICORD.
Více než 20 let spolupracoval s klavíristou Pavlem Kratochvílem, se kterým vedle řady recitálů doma i v zahraničí nahrál i profilová CD. Sólově koncertoval kromě domovského KOBM mj. s Filharmonií B. Martinů Zlín, nebo Moravskou filharmonií Olomouc.
Pro ČRo Vltava realizoval cyklus hudebních matiné a od roku 2013 je porotcem mezinárodní soutěže Pro Bohemia Ostrava. Je také uměleckým vedoucím Agile Quintetu.
Renata Lichnovská, absolventka ostravské konzervatoře a JAMU, laureátka řady mezinárodních soutěží, je vítanou sólistkou mnoha koncertních řad a festivalů doma i v zahraničí mj. České sny, Pražské Jaro, Concentus Moraviae, Janáčkův Máj, Ohridske Leto v Makedonii. Její umění ocenili posluchači v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Bulharsku, Velké Británii, Holandsku, Dánsku, Lotyšsku, Turecku a v dalších zemích.
Koncertovala s významnými orchestry, mimo jiné pod vedením Františka Jílka, Petra Altrichtera, Leoše Svárovského, Jakuba Kleckera či Tomáše Hanuse a s orchestrem National des Pays de la Loire podnikla turné po Franci.
Neodmyslitelnou součástí jejího uměleckého života je komorní hudba, kde jejími hudebními partnery byli Ivana Tomášková, Michaela Fukačová, Bohuslav Matoušek, Pavel Wallinger, Carmine Lauri, Lars Anders Tomter, Jozef Podhoranský, Tomáš Kořínek a mnozí další. Tato spolupráce je zachycena na řadě rozhlasových a CD nahrávek. Jedinečné je pak Duo Ardašev. Věnuje se rovněž pedagogické činnosti na JAMU v Brně.